Organisatie en ouderbijdrage

De basisschooltijd van alle kinderen nèt wat extra franje geven, dat is waar de oudervereniging (OV) zich voor inzet.

Samen met de leerkrachten en andere ouders van school bedenkt en organiseert de OV ieder schooljaar weer tal van activiteiten. Deze lopen uiteen van een Open Podium waar ruimte is voor creatieve uitspattingen, met z'n allen op ontdekking gaan bij de Paddenpoel, het schooljaar beginnen met een vet schoolreisje tot samen Kerst vieren en een bruisende afsluiting van het schooljaar met een heus festival. En dan zijn dit nog niet eens alle activiteiten!

Formele status van de Oudervereniging
De oudervereniging is op 13 augustus 1984 opgericht als vereniging (inclusief statuten) en is sinds 3 oktober 2006 ingeschreven bij de kamer van koophandel en daarmee volledig rechtsbevoegd. Er is een verwerkersovereenkomst met de school in verband met AVG.

Vrijwillige ouderbijdrage
Om de activiteiten mogelijk te maken is de OV afhankelijk van de vrijwillige ouderbijdrage. De hoogte van deze bijdrage wordt jaarlijks geëvalueerd en indien nodig bijgesteld, in samenspraak met de MR. In schooljaar 2023-2024 was de bijdrage € 45,00 per kind. Inning vindt plaats via WIS collect, waarbij betalen niet verplicht is en niet betalen niet betekent dat kinderen niet mee mogen doen met de activiteiten. Echter, om deze activiteiten aan te kunnen bieden is het van groot belang dat zoveel mogelijk ouders de ouderbijdrage voldoen. Alleen dan kan de OV blijven doen wat de OV het liefste doet: leuke activiteiten organiseren voor de extra franje!

Wie wij zijn en contact
Graag stellen we ons aan je voor, zie hiervoor de samenstelling op de website. Ook komen we graag met je in contact over leuke ideeën, een vraag, en verzoek om bij te dragen of over andere OV-zaken. Je kan ons aanschieten op het schoolplein of een berichtje sturen naar secretarisovfloralaan@gmail.com.